iTaxi z miesiąca na miesiąc poprawia wyniki, odnotowuje kolejne wzrosty i może pochwalić się pozytywną EBITDA. Uwarunkowania gospodarcze i niestabilne otoczenie makroekonomiczne nie przeszkodziły firmie osiągnąć znaczących zysków w 1 połowie 2022, a liczba kursów, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym wzrosła aż o 126%. To wszystko ugruntowuje pozycję iTaxi, już nie tylko jako lidera w sektorze przejazdów realizowanych dla klientów B2B, ale także B2C.
Kilkanaście ostatnich miesięcy to ciąg zdarzeń, których konsekwencje uderzyły w każdą gałąź gospodarki, również w sektor usług taxi. Pandemia na wielu przedsiębiorcach wymusiła ponowne zdefiniowanie wcześniej ustalonych celów i przyjęcie kryteriów wpisujących się w nową rzeczywistość. Wielu kierowców, w obliczu mniejszego zapotrzebowania na usługi przez nich świadczone zdecydowało się na przebranżowienie. Początek roku to kolejny kryzys – wojna w Ukrainie, która nieustannie ma wpływ na wiele aspektów życia i prowadzonych biznesów. Sytuacji nie ułatwiała również rosnąca inflacja, czy znaczący wzrost cen paliw. Jednak, mimo tak wielu niesprzyjających czynników, iTaxi udowodniło, że konsekwentne działania, jakość obsługi klienta, jak również nieustanny rozwój narzędzi ułatwiających zamawianie przejazdów, jest doceniane przez klientów i przynosi wymierne efekty.
W I półroczu 2022 roku firma odnotowała 126% wzrost ogólnej liczby kursów w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Od stycznia do czerwca liczba kursów realizowanych dla klientów B2B wzrosła o 43%, natomiast klientów B2C aż o 230%. Na głównym i zarazem najbardziej konkurencyjnym rynku, czyli w Warszawie wzrost ten wyniósł 75%.
Wyniki te pokazują, że sektor odbudowuje się, a liczba aktywnych klientów korzystających z usług iTaxi rośnie – wśród klientów B2B firma odnotowała 35% wzrost, ich liczba wynosi już blisko 4.500.
„Wyniki za pierwsze półrocze napawają nas dużym optymizmem, ale też umacniają w przekonaniu, że realizacja założonych przez nas celów jest zbieżna z oczekiwaniami naszych pasażerów i kierowców. Staramy się na bieżąco reagować na zmiany rynkowe, co nie jest proste w tak dynamicznie zmieniających się okolicznościach. Mam nadzieję, że elastyczność w działaniu połączona z konsekwentną realizacją strategii, przełożą się na kolejne dobre wyniki w nadchodzących miesiącach. Już teraz możemy pochwalić się pozytywną EBITDA nie tylko skonsolidowaną za cały okres H1 2022, ale też każdy z miesięcy w tym roku zakończyliśmy z pozytywnym wynikiem. To duża zmiana dla spółki i co najważniejsze widzimy, że jest to stały trend, a wyniki poprawiamy z miesiąca na miesiąc.” – mówi Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.