Fundacja Digital Poland opublikowała raport Mobility as a Service 2020 na temat kondycji polskiego i światowego rynku MaaS w dobie pandemii. W badaniu przeanalizowano nastroje konsumentów przed i w trakcie lockdownu, a także rodzime problemy legislacyjne i innowacyjne perspektywy na przyszłość.
Jednym z badanych podmiotów była firma iTaxi – polska platforma technologiczna łącząca taksówkarzy i pasażerów poprzez nowoczesną aplikację mobilną, która działa na rynku od ponad 7 lat, obejmując swoim zasięgiem największe miasta w Polsce.
Rozpoznawalność iTaxi w grupie badanych osób była bardzo wysoka. Wśród użytkowników i tych, którzy nie korzystają z aplikacji czy rozwiązań usprawniających poruszanie się po mieście, iTaxi jest znane przez połowę badanych. Bardzo nas cieszą te wyniki. Pokazują one, że jesteśmy najbardziej rozpoznawalną korporacją realizującą przejazdy za pośrednictwem licencjonowanych taksówkarzy, jak również to, że jesteśmy najpopularniejszą aplikacją w tym segmencie. To tylko dowód na to, że podejmowane przez nas od dłuższego czasu działania, mające na celu budowanie brandu iTaxi i jego rozpoznawalności, przynoszą efekty. Nie dziwi nas, że najpopularniejszą usługą jest zamawianie licencjonowanej taksówki za pośrednictwem aplikacji, bo to w obecnej sytuacji epidemiologicznej najbezpieczniejszy i najbardziej komfortowy środek transportu – komentuje Jarosław Grabowski, Prezes Zarządzający iTaxi.
iTaxi nie ustaje w działaniach mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa przejazdów, szczególnie w czasie pandemii. Jako pierwsi w branży taksówkowej wprowadzili m.in. przesłony ochronne, oddzielające strefę kierowcy od strefy pasażera, wdrożyli procedurę ozonowania wnętrz pojazdów oraz wyposażyli kierowców w płyny do dezynfekcji.
Dzięki tego typu odpowiedzialnym działaniom branży, ankietowani deklarują, że pandemia COVID-19 nie wpłynie na częstotliwość, z jaką będą korzystać z usług MaaS.
Pełna treść raportu jest dostępna na stronie Fundacji Digital Poland.