Pierwsze 20 testowych aut wyjechało już na ulice Warszawy. Oprogramowanie, w jakie wyposażone są nośniki, pozwala na zdalne zarządzanie treściami, a ekrany są dodatkowo wyposażone w systemy geolokalizacji i czujniki smogu. W planach firmy jest rozszerzenie usługi o dodatkowe funkcje i jej dostępność na terenie całego kraju.
Jako jedni z pierwszych w Europie wprowadzamy nowoczesną i zintegrowaną sieć mobilnych nośników reklamowych – mobility digital network. W Polsce tego typu rozwiązanie nie było wcześniej dostępne.
– Cieszymy się, że możemy zaproponować nowoczesne rozwiązania dla marketerów i odbiorców lokalnych, które są już popularne w Stanach Zjednoczonych i zaczynają być dostępne w Europie. Zależy nam, by nasze pojazdy były w pełni zintegrowane z otoczeniem – nie tylko wyświetlały komunikaty i treści powiązane z bieżącą lokalizacją, ale też nawiązywały interakcję z odbiorcami – zarówno pasażerami, jak i mieszkańcami. Nie będą to wyłącznie samochody świadczące usługi przewozowe, ale też integralna część miasta i jego poszczególnych dzielnic. – komentuje Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.
Innowacyjność usługi opiera się m.in. na zastosowanym oprogramowaniu – ekrany zostały wyposażone w GPS oraz czujniki smogu. Wyświetlane treści reklamowe mogą być profilowane pod konkretnego odbiorcę. W ciągu najbliższych miesięcy iTaxi planuje rozbudowę rozwiązania o kolejne funkcje, które będą korzystać ze sztucznej inteligencji i danych zewnętrznych, takich jak np. pogoda, lokalizacja czy jakość powietrza. Pozwoli to na zwiększenie poziomu personalizacji komunikatu i automatyzacji przekazów reklamowych.
– Pierwszy etap wdrożenia naszej sieci mobility digital network to faza testowa – nie bez powodu przeprowadzamy ją w Warszawie. Tu mamy największą liczbę pojazdów, kierowców i klientów, a zarazem jest to największy rynek reklamowy w kraju. Będziemy mogli na bieżąco oceniać i ulepszać naszą technologię. Co więcej, pomimo uchylenia uchwały krajobrazowej dla stolicy, chcemy przyczynić się swoimi działaniami do poprawy odbioru społecznego reklamy w przestrzeni publicznej. Wierzymy, że komunikaty reklamowe nie muszą szpecić miasta, ale mogą w integralny sposób z nim współistnieć. – dodaje Tomasz Soczówka, Strategic Advisory and Partnerships Manager, iTaxi.
Pierwszą firmą, która skorzystała z nowych nośników reklamowych jest Huawei, największy na świecie producent urządzeń telekomunikacyjnych. W miesiącach wrzesień-październik prowadzi na nich kampanię reklamową autorskiej platformy dystrybucji aplikacji – AppGallery.
Faza testowa jest zaplanowana na najbliższe tygodnie, po tym czasie pojazdy iTaxi wyposażone w zewnętrzne ekrany reklamowe zaczną się pojawiać w największych miastach Polski.