FAQ – Najczęściej zadawane pytania

1. Czy jest stała opłata co miesiąc?

Nie ma żadnych stałych opłat. Płacisz tylko za zrealizowane zlecenie, w zależności od miasta 12%, 15% lub 16% brutto od kwoty brutto zakończenia kursu.

2. Czy trzeba mieć własne auto i taryfikator?

Tak, przyjmujemy kierowców z własnym autem oraz uzbrojeniem.

3. Warunki, które trzeba spełnić, aby zostać taksówkarzem:

a) ukończone 21 lat,
b) prawo jazdy kat. B,
c) zaświadczenie o niekaralności,
d) aktualne badania lekarskie i psychotechniczne,
e) ukończony kurs z zakresu transportu drogowego taksówką,
f) zdany egzamin z zakresu transportu drogowego taksówką (obowiązkowy w większości miast powyżej 100 000 mieszkańców, dokładne informacje dostępne w Urzędzie Gminy/Urzędzie Miasta. W miastach poniżej 100 000 mieszkańców nie ma egzaminów na licencję taxi),
g) własna działalność gospodarcza.
h) auto uzbrojone w taksometr i kasę fiskalną oraz oznakowane według wymagań danego miasta

4. Ile można zarobić w iTaxi?

To zależy od Pana/Pani. Na zarobki ma wpływ m.in. czas dostępności w naszym systemie, stan auta, wysokość stawki, jakość obsługi klienta.

5. Czy można pracować jednocześnie w iTaxi i w korporacji?

Tak, pracę u nas można traktować zarówno jako stałe lub dodatkowe źródło dochodu. Nie narzucamy limitów, ale im większy czas dostępności w naszej aplikacji, tym większa liczba zrealizowanych zleceń.

6. Ilu kierowców jest aktualnie w danym mieście?

Liczba kierowców w iTaxi rośnie z dnia na dzień. Obecnie prowadzimy rekrutację w całej Polsce. Szczegółowych informacji udzielamy pod nr. tel.: 22 439 00 77 w godz. od 9 do 17.

7. W jaki sposób rozliczacie z kursów bezgotówkowych?

Za pomocą aplikacji dla kierowcy można się z nami rozliczyć 3x w miesiącu, co 10 dni. (Menu>Vouchery>Wystaw) Po 14 dniach robimy przelew na wskazane konto.

8. Jak pozyskujecie kursy?

W iTaxi taksówkę można zamówić na 4 sposoby – za pomocą:
a) aplikacji dla klienta na urządzeniu przenośnym (iOS, Android, Windows Phone),
b) naszej strony internetowej,
c) centrali dostępnej 24 h/dobę przez 7 dni w tygodniu,
d) panel biznesowy dla klientów voucherowych.

9. Czy kierowca musi wyjeździć określoną liczbę godzin?

Nie narzucamy limitów, które kierowca musi wyrobić, ale im większy czas dostępności w naszej aplikacji, tym większa liczba zrealizowanych zleceń.

10. Czy trzeba podpisać umowę?

Tak, podpisuje się ją na czas nieokreślony. W każdej chwili można zrezygnować, a my do końca miesiąca wypłacamy należność za ostatnie kursy.

11. Jakie materiały reklamowe można otrzymać od iTaxi?

W Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Trójmieście, Krakowie, Rzeszowie, Białymstoku, Lublinie oraz na terenie GOPu można otrzymać od nas: okleiny, koguty, pokrowce na zagłówki, zapachy do auta oraz wizytówki ulubionego kierowcy za dodatkową opłatą.

12. Jakie dokumenty są potrzebne do podpisania umowy?

Potrzebne są następujące dokumenty:
a) karta informacyjna kierowcy,
b) dowód rejestracyjny pojazdu,
c) dowód osobisty kierowcy,
d) licencja.

13. Czy można od iTaxi otrzymać telefon do obsługi aplikacji?

Nie ma ogólnopolskiej reguły co do zaopatrywania kierowcy w telefon, jednak istnieje taka możliwość. Szczegółowych informacji udziela przedstawiciel regionalny dla Twojej lokalizacji. Ich listę znajdziesz tutaj.

14. Czy kierowca ponosi jakieś koszty w związku z obsługą aplikacji?

Aplikacja pobiera miesięcznie od 300 MB do 2 GB transferu danych i są to jedyne koszty, jakie Pan/Pani ponosi.

15. Za jaką stawkę się jeździ w iTaxi?

Kierowcy, którzy nawiązują z nami współpracę, jeżdżą według swojego taryfikatora bądź stosują ceny obowiązujące w danej miejscowości. Aplikacja daje pasażerom możliwość wybrania taksówki m.in. na podstawie stawki za km.

16. Czy kierowca musi posiadać terminal do kart płatniczych?

Posiadanie terminala jest bardzo wskazane, ale nieobowiązkowe. iTaxi.pl daje możliwość nabycia nowoczesnego mini-terminala SumUp na promocyjnych warunkach.

17. Ile kosztuje wyrobienie licencji?

Opłata za egzamin z zakresu transportu drogowego taksówką wynosi w zależności od miasta: 100- 300 zł.

18. Czy są u nas strefy, kolejki do zleceń?

Nie mamy potrzeby tworzenia stref w naszej aplikacji, ponieważ system określa za pomocą GPS aktualną lokalizację kierowcy.

19. Jaki telefon trzeba posiadać, aby aplikacja dla kierowcy działała poprawnie?

Telefon musi posiadać system Android wersja min. 4.0, minimalna rozdzielczość ekranu 320×480 oraz przekątna 3,2.

20. Czy aplikacja działa w tle?

Tak, pod warunkiem, że w ustawieniach telefonu jest włączona opcja pracy w tle.

21. Czy jest obowiązek oklejania auta?

Nie ma takiego obowiązku.

22. Jak klient rozpozna, że jestem z iTaxi?

Jeśli nie ma możliwości oklejenia auta, udostępniamy logo iTaxi w dużym formacie do wstawienia za przednią szybę.