FAQ – Najczęściej zadawane pytania

1. Jak działa iTaxi

Pobierz i uruchom aplikację. Wybierz taksówkę która Ci odpowiada, złóż zamówienie (potwierdzenie, przyjęcia kursu od kierowcy, otrzymasz po kilkunastu sekundach) i zaczekaj na taksówkę. Możesz obserwować jej trasę do Ciebie.

2. Na jakich telefonach mogę korzystać z iTaxi?

iTaxi działa na systemach: Android, iOS oraz Windows Phone.

3. Czy korzystanie z iTaxi jest bezpłatne?

Zarówno pobranie, jak i korzystanie z aplikacji jest bezpłatne. Płatny jest tylko przejazd taksówką.

4. Jaka jest cena za kurs?

Każda taksówka ma własny cennik opłaty za kilometr. Opłata jest dostępna w aplikacji pasażera i jest widoczna przy każdej z taksówek, łącznie z marką i modelem samochodu. Ty wybierasz za jaką stawkę pojedziesz.

5. Czy mogę ocenić przejazd?

Tak, po każdym kursie możesz ocenić usługę (od 1 do 5 gwiazdek) i pozostawić komentarz.

6. Skąd taksówkarz ma wiedzieć, gdzie przyjechać?

Domyślnie zamawiasz taksówki pod adres, w którym się obecnie znajdujesz (wiemy to dzięki korzystaniu z nadajnika GPS w Twoim telefonie). Chcesz zamówić taksówkę pod inny adres? Możesz go wprowadzić ręcznie. Adresy zapisują się w książce adresowej tak, abyś mógł do nich wrócić przy kolejnych zleceniach. Twój adres jest skomplikowany? Po wybraniu taksówki możesz dodać własny komentarz – np. „czekam pod trzecią klatką przy przystanku MPK”.

7. Czy muszę podawać swoje dane?

Tak – dane są wymagane (łącznie z numerem telefonu), aby kierowca mógł się z Tobą skontaktować w przypadku nieprzewidzianych komplikacji (np. utrudnienia w ruchu). Pamiętaj, podajesz je tylko raz, przy pierwszym uruchomieniu aplikacji.

8. Czy mogę skontaktować się z kierowcą po złożeniu zamówienia?

Tak – po przyjęciu zlecenia przez kierowcę, w aplikacji pasażera pojawiają się dane taksówkarza. Możesz do niego zadzwonić lub przesłać mu jeden z gotowych komunikatów tekstowych.

9. Czy w iTaxi można płacić kartą?

Tak, ale nie we wszystkich samochodach. W prawym dolnym rogu aplikacji masz przycisk, pod którym może przefiltrować taksówki względem systemu płatności.

10. Czy mogę jechać ze swoim czworonogiem lub innym zwierzakiem?

Tak, ale nie we wszystkich samochodach. W prawym dolnym rogu aplikacji masz przycisk, pod którym może przefiltrować te taksówki, które bezproblemowo przewożą czworonogi.